lørdag 15. november 2008

Til Mexico med et noedskrik!

Kl. 01.00: Stig Arild sover i en sofa i en bar syd paa Manhattan.
Kl. 02.00: Stig Arild er i Lindas leilighet i Harlem og pakker sekken.
Kl. 02.17: Stig Arild setter alarmen paa 04.00 og legger seg til aa sove.
Kl. 04.00: Stig Arild vaakner av alarmen.
Kl. 05.56: Stig Arild vaaker igjen. Uten alarm denne gangen. Ren flaks, med andre ord.
Kl. 05.57: Stig Arild innser at han er i alvorlig troebbel. Flyet til Mexico fra Newark gaar om to timer.
Kl. 06.15: Stig Arild loeper desperat til Subwayen for aa ta et tog nedover til Downtown, der han egentlig skulle tatt en buss til Newark fra.
Kl. 06.35: Stig Arild finner en kinesisk taxisjaafoer, som til tross for sin skrantende engelsk tar oppdraget sitt med all den serioesitet det fortjener og tramper paa gassen mot Newark. Pris: 80 dollar....
Kl. 07.00: Stig Arild ankommer Newark og innser at jo, dette gaar faktisk, mot all forventning, veldig greit.
Kl. 08.10. Stig Arild sitter paa flyet til Mexico og sovner som en stein.

Naa er jeg altsaa i Mexico City, hvor jeg bor hos coucsurfer Valeria, en straalende blid og trivelig jente paa alder med meg selv. Hun bor i naerheten av sentrum, og har god peiling paa hva jeg boer se her i byen. Hun er ogsaa vant til aa ha folk boende hos seg, jeg tror hun har hatt ca. 15 couchsurfere hos seg foer meg, dette til tross for at stolen og den ekstremt lille pulten jeg sitter ved naa er saa aa si de eneste moeblene hun har i leiligheten. Jeg sover paa en luftmadrass. Naa kom Valeria nettopp inn doera med en annen couchsurfer, Jessica fra Frankrike, saa naa baerer det straks ut paa en bar ved navn Rio de la Plata (som av en eller annen merkelig grunn ikke er  Argentinsk, til tross for navnet, men tradisjonelt mexicansk).

Ciao a todos!

Ingen kommentarer: